Essay

Everything … everyone … at once

 

 

 

  the tragic, predictable and self-fulfilling prophecy of all empires through history  

 

 

 

 

Measured by the  “beauty-compass”  it’s obvious,  that it leads nowhere .. 

 

 

 

 

( read more about “beauty-compass” :  https://www.nedersteetage.com/skoenhedens-rationalitet/ )

( Remove     and you have the full link  )

 

 

 

 

 

 

 

“USA” and “NATO” ( “The 4th Reich” ) is the only “thing” in Planet Earth´s history, that has a plan to wage a simultaneous nuclear war with three nuclear-armed states – Russia, China and North Korea.

It is the tragic, predictable and self-fulfilling prophecy of all empires through history. However, there’s a very important distinction between then and now. Namely, the tripwire alliances of our age are all nuclear-armed, meaning that a potential global confrontation could be over in mere hours. It’s precisely thanks to US/NATO aggression against the world that around 950 million americans, canadians and europeans ( 15% of the worldpopulation ) are the target of the strategic arsenals of that same world. Because of its propensity to attack and destroy countries, groups of countries and even entire global regions, the “collective west” has brought this upon itself, as much (if not most) of the world ( 85% of the worldpopulation ) simply doesn’t want to take any risk by trusting the US/NATO.

 

 

 

 

  .

.

 *

   

 

 

 

 

The Empire of Crime :

.

.

.

Humanity’s soul
must be shaken to its very depths,
frightened by unfathomable
and seemingly senseless crimes.

.

Crimes that benefit no one,
whose only objective
is to inspire fear and terror.

.

Because the ultimate purpose of crime
is to establish
the endless empire of crime.
A state of complete
insecurity and anarchy,
founded on the destruction of
the ideals of a world
doomed to annihilation.

.

When humanity,
subjugated by the terror of crime,
has been driven insane
by fear and horror,
and when chaos has become
supreme law,
then the time will have come
for the empire of crime.

.

 

..

from:

” Dr. Mabuse ”  (  Fritz Lang :  Dr. Mabuses testamente  1933  )
see also:  Rotchildt’s “manifesto of tyrany”, Frankfurt 1776  )

 

     

 

  .

.

 *

   

 

 

 

 

( the Emperor’s secret ) PRESCRIPTION   FOR   EMPIRES :

 

 

   

1

Conquer land, people and ressources. ” Take all – and give only partly back “. Divide and rule.

  

2

Perform massive generousity, “from the merciful and charitable Emperor” to “the humble citizens”.

Hand out entertainment, services and goods 

( it’s still only a minor part of what was conquered; by lying, stealing and murdering )

Avoid riot/revolt/”revolutions” by “donating”  food, water and simple accomodation  ( or alternately conduct  “riot/revolt/revolutions” yourself,  as  a  “controlled opposition” ) 

  

3

”  build   build   build  ”  ( conduct life’s  surplus in a constructive and imposing direction )
– like “houses of power”, roads, tradecenters ( “Forum Romanum” ), temples, theatres  etc

  

4

Establish “altars” – like heroic & memorial places, temples for god-emperors and other heroic figures (fictional or real), ” founding fathers” of empire/territory etc.  

 

Invest in further conquest … 

 

 
                                 

    

 

 

 

 

  *

 

 

 

 

”  …  musik er frisættende …  frisættende musik skaber rum til alle følelser og stemninger …  følelser og stemninger skaber grobund for den åbne bevidsthed og den frie tanke …  den frie og uafhængige tanke fører til handlinger ud fra egne forudsætninger, fri og selvstændig handlen …  hvilket af staten gøres til genstand for fjendskab …  den frit fabulerende musik fører til evolution – og til stigmatisering af den udøvende : ” statsfjende Nr 1

 

Beethoven blev opfattet som en socialt utilpasset galning – hans sidste, og bedste værker blev af samtiden benævnt ” de gale strygekvartetter … de gale klaversonater “. Van Gogh blev betragtet som sindsyg, og solgte ikke et billede i sin samtid ( bortset fra broderen, Theo, som ved at opkøbe hans billeder holdt ham i live med en smule penge.

Idag kan det sagtens lade sig gøre at indbilde sig at være “finkulturel” ved at gå i operaen, til eksorbitante billetpriser, og sidde på ørerne, og klappe som afrettede pavlovske hunde – mens den virkelige, eksperimentarende og udviklende nye musik må henslæbe et kummerligt liv i kældre og baggårde, hvor adgang mødes med “tak, om du vil give en skærv“, eller en skive overskydende brød ” til de ukendte, sultne unge genier.

Derfor bliver dit valg af musik afgørende for den verden du giver videre til dine efterkommere – enten i form af militante messingorkestre, der  støjende overdøver skrigene fra firmastatens torturofre – eller i form af nye mellemrum, mellem toner og takter, som lader menneskers egen indre stemme komme til orde, mens færre skriger og flere lytter.

For levende musik og levende samfund er der brug for evolution ( = udvikling )  ~   ikke revolution  ( =  gentagelse ).

( frit efter Aaron Russo )

 

 

( freely after )  Jean le Ronde d’Alembert, ” freedom of music ” (1752) :

 

all forms of freedom are connected (bound to eachother ) :
Freedom of music leads to free feelings.
Free feelings lead to free thought.
Free thought leads to free acting.
Free acting is the ” Enemy number One ” of the state.

 

– if you don’t want evolution (the fundamental princip of the  whole, constantly changing universe) you will forever be tied, addicted of, and deeply attached to revolution(s) ( – and thereby living under a manmade imposed “status quo” – a painful contradiction to an everchanging universe ), where you will be in an open prison and locked’in “now” ( lock’down = linked’in  ;-), without your roots, family and history, without your past and ancestors, without your future and children, without a soul ~ but replaced with false ID … IOT … I’tech-no-logic ( idioti = idiocy in danish ) … non’sense.

If you don´t want freedom, don’ t change the form of music  “

 

 

 

 

*

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

Respekt for de små :

 

En flue fløj ud i verden. Den var så lille, at den troede ingen ville lægge mærke til den. Da den blev sulten fik den øje på et selskab ved et veldækket bord. På bordet stod alt hvad en flue kunne ønske sig. Da den landede, hørte den een af gæsterne udbryde :    U-uh    smæk den flue  !  “. Da fluen hørte dødsdommen afsagt, begyndte den pludselig at tale, til selskabets store forbløffelse: ” åh, skån mit liv. Jeg har en lille dattersøn, der vil græde, hvis jeg ikke kommer hjem  ! 

 

Tænk, så lille    og dog bedstefar !